Blog Image

Fiat 500 Klub Danmark

Nyhedsbrev 07. januar 2011

Motorhistorisk Samråd Posted on 8. januar 2011 17:37

Nyhedsbrev fra Motorhistorisk Samråd

Som det stod at læse i sidste nummer af medlemsbladet, har Fiat 500 Klub Danmark meldt sig ind i Motorhistorisk Samråd (MhS).

Jeg har tilmeldt mig MhS elektronisk nyhedsbrev og vil her publicere disse som de bliver udsendt.

Man kan i øvrigt altid gå ind på www.motorhistorisk.dk og læse de sidste nyheder.

NYHEDSBREV 07. JANUAR 2011

Periodisk syn fastholdes

Under behandling af beslutningsforslag B142 fra Dansk Folkeparti fra foråret 2010 tilkendegav transportministeren, at Trafikstyrelsen ville gennemføre en høring om eventuel indførelse af efterskiftesyn for køretøjer, der er registreret til veterankørsel.

Høringen er nu overstået og transportministeren er kommet med sin endelige indstilling: Den gældende ordning fastholdes med periodisk syn første gang 40 år efter første registrering og derefter hvert 8. år. Der indføres altså ikke ejerskiftesyn, sådan som det var foreslået i B142.

Mijløzoner i Europa

Skal man køre ud i verden i sin gamle bil eller sin gamle motorcykel vil det være klogt først at sætte sig ind i reglerne for de miljøzoner som flere og flere byer indfører.

Veterankøretøjer fritaget i finanslov

Som forventet blev veterankøretøjer undtaget fra den nye registreringsafgift i Finansloven, som Folketinget vedtog kort før jul. De gamle regler sagde, at der skal svares ny registreringsafgift af skadede køretøjer, hvis udgiften til reparation af et skadet køretøj udgør mere end 75 procent af handelsværdien – med mindre køretøjet er et veterankøretøj mere end 35 år gammelt.

Læs mere på http://www.motorhistorisk.dk/index.php/sidste-nyt/nyhedsbreve/archive/

-22

Rodekassen Posted on 7. januar 2011 12:00

Hessel nr. 119 har sendt dette billede taget om morgenen den 22. december, bemærk temperatur visningen nederst i instrumentet…….brrrrrr

Stiger i tomgang når motoren er varm.

Teknik Posted on 5. januar 2011 10:11

Min ellers elskede Fiat har det problem at når motoren er varm (80 grader), så stiger tomgangen helt vildt. Når den er kold og jeg indstiller tomgangen som jeg ønsker den, kan den gå lige så dejligt, men så når den er varm stiger tomgangen helt vildt. Det er både økonomisk og lydmæssigt træls når man holder i et lyskryds.

Håber nogen kan hjælpe.

Mvh Mikkel.

Fiat 500 Twinair

Fiat 500 Versione 2007 Posted on 4. januar 2011 20:07

Fiat forhandlerne i Danmark holder åbent hus i weekenden d. 8. og 9. januar.

Her kan man prøvekøre den nye 2 cylindrede udgave med turbo – det bliver spændende om man kan genkende lyden fra vores gamle motorer.

Fiat 500 hilsner

Hessel smiley

fiat 500 tobolino

Medlemmernes køretøjer Posted on 29. december 2010 15:19

http://www.youtube.com/user/0045heinz#p/a/u/0/qr_RcBR6PW0

hej jeg prøver lige igen fiat 500 tobolino 1939 klar til maler se film på you yube

godt nytår

hilsen Heinz tobiasen

tobolino 1939

Medlemmernes køretøjer Posted on 26. december 2010 12:52

http://i2.ytimg.com/vi/qr_RcBR6PW0/default.jpg

hej med jer alle min fiat 500 tobolino 1939 klar til maler se dette link på you tube
godt nytår til jer alle sammen
hilsen Heinz

Min første bil

Medlemmernes køretøjer Posted on 18. december 2010 03:35

NOSTALGI/ FREMTIDSPROJEKT ejer: Holger Sørensen smiley

Min første bil!

På nedenstående billede ses min første bil en Fiat 600 årg 1956.

Jeg købte den af min læremester (Anker Schmidt Fiat i Slagelse) for kr.500,00 med et afdrag på kr 50,00 pr mdr. hvilket var meget når lønnen kun var kr.38,00 pr. uge

Det tog vel det meste af et år at istandsætte den så den kunne synes Maling af bilen foregik med en støvsugersprøjte. den blev mat – grå ikke med vilje, men p. g. a. jeg havde brugt terpentin i stedet for cellulosefortynder til at fortynde malingen med.

Fiat 600 årgang 1956

… bare man dog havde gemt den. Hvis jeg husker rigtigt have den stelnr.17347 altså en af de allerførste 600ér der blev fremstillet.

Da min første bil var en Fiat 600 har mit store ønske altid været at erhverve en gammel 600, så da Gert fra Nørre Alslev fortalte mig at han havde ikke en men to gamle 600ér til salg skyndte jeg mig at købe dem begge to.

Jeg kan så slutte hvor jeg begyndte for mere end 40 år siden med at istandsætte endnu en 600, men lige hvornår jeg går i gang med den ved jeg ikke .for som efterlønner har man jo ”masser af tid” siges der, men mangler måske lysten lige i øjeblikket til at rep. gamle biler.

Den er adskilt på nuværende tidspunkt, men al rusten er lavet der mangler ”kun” maling, montering og motor renovering, bremser rep. + syn af bilen mm.

…fortsætter når den engang bliver færdig.

Abu Dhabi Police

Fiat 500 Versione 2007 Posted on 17. december 2010 20:01

Se i de Forenede Arabiske Emiraters hovedstad, Abu Dhabi, ved man nok hvordan en rigtig politi bil bør se ud! Hvorvidt dette tjenestekøretøj benyttes til eftersættelse af fart syndere melder historien ikke noget om, men mere tænkeligt er det dog nok at det benyttes til at hente pizza i, samt andre nyttige ting?

Tak til Hessel medlem nr. 119 for linket til dette herlige køretøj.

« ForrigeNæste »