Hej. Skal have renoveret motoren i min Fiat 850 spider, nogen tips til hvem der er bedst?
Hej fra 687
Hej. Skal have renoveret motoren i min Fiat 850 spider, nogen tips til hvem der er bedst?
Hej fra 687
Kære alle,
Som en ny service til klubbens medlemmer, har Holger medlem nr. 615, lavet en problembank. Du finder Problembanken som et pdf dokument på klubbens hjemmeside.
Ideen er at samle alle kendte tekniske problemer, samt mulige løsninger på disse, i et brugervenligt dokument.
Fremgangsmåden er som følger:
1) stil dit tekniske spørgsmål her på klubbens forum under Teknik rubrikken (alternativt kan du sende det direkte til Holger per email, men du skal stadig være medlem af klubben)
2) få et godt råd på en mulig løsning fra af et andet medlem
3) giv en en tilbagemelding på hvorvidt dit problem blev løst
Alle spørgsmål, svar samt tilbagemeldinger kan efterfølgende ses i Problembanken, der opdateres løbende.
Dette er et rigtig god tilbud til alle os der ynder at gøre det selv, men husk venligst at give en tilbagemelding når du har fået hjælp af andre.
God fornøjelse!
Med venlig hilsen
Johnny B – Webmaster
Mvh.Nr. 615
Har lige fået min 500L fra 1970 synet m/træk men det var ved af volde problemer.
Bestilte tid hos Applus men da jeg kom kunne han kun syne den hvis jeg havde en orriginal typegodkendelse for han vidste ikke hvad den måtte trække m/u bremser og det havde jeg ikke.
Undersøgte det så ved færdselsstyrelsen og gamle biler bliver synet efter m/bremser 50%af egenvægten og kun 25% u/bremser
Prøve at sige at jeg kunne skaffe reg. attest på anden tilsvarrende bil hvor der stod hvad den måtte trække, men det kunne ikke lade sig gøre ville kun bruge typegodkendelsen
Gode råd var dyre så prøve af forespørge i en anden synshal og der havde de ingen problemer hvis jeg havde en kopi fra anden Fiat 500
Så det fremskaffede jeg og nu er den synet uden anmærkninger med 350kg m/u bremser
Så pas på kører ikke ind inden du ved hvilke regler de går efter
Otte ugers leveringstid på nummerplader
Der har den seneste tid været tvivl om leveringstiden på de historiske nummerplader. SKAT oplyser at der nu maksimum vil gå otte uger fra ansøgningen er afleveret på et lokalt motorkontor til endelig levering.
Magasiner undgår ekstra gebyr
Magasiner fra lande udenfor EU til private forbrugere undgår et ellers planlagt ekstragebyr. Gebyret ville have betydet, at prisen for bilmagasiner fra eksempelvis USA ville være blevet mangedoblet for den enkelte abonnent i Danmark.
Læs mere på http://motorhistorisk.dk
Jeg har lige købt nye dæk og slanger til min 500, men er rendt ind i et større problem.
Der er mange firmaer der kan skifte dæk og slanger, men jeg har endnu ikke fundet et der kan afbalancere en 12″ fælg fra 1971 (med beslaget for hjulkapsel)
Er der en der kender et firma, helst i nærheden af Køge, der med sikkerhed kan klare det?
– Thomas B
Hej alle så har jeg lige et billede af min Fiat 500d fra 1964, som jeg lige har fået sorte plader til med oprindelig nr. fra dengang den første gang blev reg. i Vejle.
Hej alle
Jeg vil høre om der er noget nemt jeg kan gøre for at min lille Fiat 500d ikke hyler i koblingen når jeg sætter den i første eller bak gear. det lyder som et gammeldags Ford T horn men forsvinder lidt efterhånden som den bliver varm.
Mange forårs Fiat hilsner
Per