Blog Image

Fiat 500 Klub Danmark

Fiat 500 m. Ferrari V8 motor

Fiat 500 Versione 2007 Posted on 23. juni 2012 18:28

Godt nyt til alle Fiat 500 fans der mangler et sted at ‘parkere’ 550.000 dollars!

http://www.worldcarfans.com/112062245655/fiat-500-with-ferrari-v8-by-lazzarini-design/lowphotos#4

Reg. attest

Teknik Posted on 23. juni 2012 10:34

Har for et halvt år siden solgt min Fiat 500L 1965, – Køber har nu kontaktet mig, da han er ved at sælge videre, Ny køber konstaterer sammen sælger at stelnummeret ikke passer sammen med det der står på Reg. attesten, Vedkommende som jeg solgte bilen til vil nu levere bilen tilbage til mig, Hvorledes vil jeg være stillet i pågældende sag, er meget forvirret, og har jeg en bil der intet er værd??

Meget forvirret medlem nr 704

Fra UK til UAE

Fiat jorden rundt Posted on 17. juni 2012 17:25

Lidt blandede billeder fra Holgers (nr. 615) og undertegnedes billedbøger!

Sjov i gaden

Rodekassen Posted on 8. juni 2012 17:43

Kære alle,

Hermed et link til en artikel på Danhostels hjemmeside fra Helga og Werners nyligt afholdte træf i det sønderjyske:

http://www.danhostel.dk/content/dk/nyheder/sjov_i_gaden_ved_danhostel_haderslev

God læsning!

2. juni 2012

Motorhistorisk Samråd Posted on 4. juni 2012 19:16

Tusindvis af veterankøretøjer på vejene

Igen i år vil der overalt i Danmark tirsdag den 5. juni, Grundlovsdag, være mulighed for at stifte bekendtskab med tusindvis af herlige, gamle motorkøretøjer. På landsplan er 5. juni den dag, hvor de mange entusiaster indenfor den motorhistoriske hobby viser deres køretøjer frem, også kaldet den nationale motorhistoriske køredag.

Læs mere på http://motorhistorisk.dk

Tænding – 123 ignition

Teknik Posted on 21. maj 2012 10:34

Hej Fiatfans,

Efter mere end 10 år med traditionel strømfordeler m. platiner, kondensator osv. i min Fiat500L har jeg taget springet til elektronisk tænding dvs. ud med alle de gamle stumper og ind med en “123 ignition” og tilhørende tændspole.

Et forholdsvis simplet indgreb klaret på en eftermiddag.

Jeg har tidligere talt med andre Fiatfans om det, men ingen havde erfaringer, så hermed mine… det er FANTASTISK.

Tydelig forbedring af accelleration, trækkraft, højere topfart og super tomgang. (tomgang har jeg dog aldrig haft de store udfordringer med).

Der en masse tuningsinstillinger, som jeg endnu ikke har afprøvet… endnu smiley

Men klar anbefaling herfra hvis I har tænkt på om en “123 ignition” løsning kunne være værd at give sig i kast med.

Mvh Anders

Olie temperatur

Teknik Posted on 20. maj 2012 09:54

Hej Fiat venner,

Jeg overvejer at bygge en oliekøler på min Fiat 500 motor.

Men før jeg kaster mig ud i projektet ville det være rart hvis der er nogle af jer der har olie temp måler på jeres, der kan fortælle mig hvilken drifts temperatur i har på olien med/uden oliekøler?

Min motor er bygget om til 700 kubik (ca. 40 heste nu) og har større bundkar (= mere olie volume). Jeg kører på Castrol XL 20w/50 classic olie.

På forhånd tak for hjælpen!

Hilsen Johnny – medlem nr. 58

motor renovation

Teknik Posted on 18. maj 2012 20:19

hej. jeg købte 2 nye stempler med cylindere hos en mand der hedder günther markhof i køln. han har en mega fed hjemmeside/ net butik hvor man bare kan få alt. hjemmesiden hedder www.fi500.com . han er prof og lever af at sælge fiat dele. han holder altid sine aftaler .så afleverede jeg alt ude ved fyens cardan center. de skildte og samlede det hele til en pris på ca 1500 kr incl moms. de er meget flinke og kanon gode til det med motor renovation. og incl et års garanti. det hele kostede ca 3500 kr incl alt. vil anbefale denne måde, da jeg mener at man får meget for sine penge uden nogle dyre mellemled.

« ForrigeNæste »