Hej 500-venner

Jeg er ved at renovere den ene af vores gamle D-modeller ūüôā

Den har desv√¶rre i tidernes morgen haft en skade ved h√łjre forhjul, som ikke har v√¶ret repareret korrekt. Det skal selvf√łlgelig bringes i orden denne gang, inden vi g√•r videre med front, paneler osv.

Jeg regner med at det bliver n√łdvendigt at skifte selve indersk√¶rmen foran. Nu er D-modellens karosseri jo i forvejen temmeligt ‘levende’, allerede n√•r bare den udvendige indersk√¶rm/hjulkassen/’bananen’ afmonteres. Inder- og yderpanelet er ogs√• v√¶k, og n√•r s√• ogs√• indersk√¶rmen skal ud, s√• er der intet der holder hverken d√łrhullet eller tv√¶rvangen (og dermed hele fronten) p√• plads.

Derfor var planen at lave en ramme i st√•l, som f.eks kunne boltes p√• vangen foran hvor fjederen normalt monteres, samt p√• anl√¶gsfladerne til konsollerne i bag, eller alternativt hvor bagvangen sp√¶ndes p√• karosseri. S√• skulle der v√¶re grundliggende styr p√• det, og resten skulle med lethed kunne m√•les ud herfra ūüėČ

Inden jeg nu selv går i gang med målebånd og svejser kom jeg til at tænke:

Gad vide om ikke der skulle v√¶re nogen fra klubben, som allerede ligger inde med s√•dan en ramme/fikstur, som man kan sp√¶nde bilen op i? Som m√•ske kunne l√•nes, lejes eller k√łbes? Der m√• jo n√¶sten have v√¶ret andre som har st√•et i samme situation masser af gange f√łr…

Er der alternativt nogen som har en målskitse med de korrekte mål på vognbunden, så jeg slipper for at gætte?