Hej 500-venner

Jeg er ved at renovere den ene af vores gamle D-modeller 🙂

Den har desværre i tidernes morgen haft en skade ved højre forhjul, som ikke har været repareret korrekt. Det skal selvfølgelig bringes i orden denne gang, inden vi går videre med front, paneler osv.

Jeg regner med at det bliver nødvendigt at skifte selve inderskærmen foran. Nu er D-modellens karosseri jo i forvejen temmeligt ‘levende’, allerede når bare den udvendige inderskærm/hjulkassen/’bananen’ afmonteres. Inder- og yderpanelet er også væk, og når så også inderskærmen skal ud, så er der intet der holder hverken dørhullet eller tværvangen (og dermed hele fronten) på plads.

Derfor var planen at lave en ramme i stål, som f.eks kunne boltes på vangen foran hvor fjederen normalt monteres, samt på anlægsfladerne til konsollerne i bag, eller alternativt hvor bagvangen spændes på karosseri. Så skulle der være grundliggende styr på det, og resten skulle med lethed kunne måles ud herfra 😉

Inden jeg nu selv går i gang med målebånd og svejser kom jeg til at tænke:

Gad vide om ikke der skulle være nogen fra klubben, som allerede ligger inde med sådan en ramme/fikstur, som man kan spænde bilen op i? Som måske kunne lånes, lejes eller købes? Der må jo næsten have været andre som har stået i samme situation masser af gange før…

Er der alternativt nogen som har en målskitse med de korrekte mål på vognbunden, så jeg slipper for at gætte?