Blog Image

Fiat 500 Klub Danmark

Bil quiz

Rodekassen Posted on 17. januar 2013 18:52

Jeg er imponeret over jeres viden drenge, både medlem nr. 327 (S.U.) og 258 W.B.) havde det rigtige svar. WB var dog hurtigst, da han sendte mig denne mail tidligere i dag:

Den bil du har set og har billede af er ikke almindelig på disse bredegrader. Men vi skal til Japan og til Fuji koncernen hvor Subaru i 1958 producerede deres første bil. Altså det er en Subaru 360 fra 1958 – 1971. Motoren er en opretstående totakt hækmotor der oprindeligt var anbragt i deres motorcykel Rabit fra 1956. Karosseriet var af plastik og havde uafhængige hjulophæng med torsions affjedring.

Udlandet var ikke interesseret i bilen men der kom nogle til USA og i det amerikanske forbrugerblad “Consumer report” blev den benævnt som verdens farligste bil at køre i.

I 1961 var der blevet produceret 22.315 stk og det er langt fra det antal som Fiat 500 blev produceret i.

Er der andre der vil følge op med en ny bil quiz?

Møde på Restaurant Capri

Rodekassen Posted on 7. januar 2013 19:01

Hej Fiat/hill climb venner

Vi holder det næste orienterende møde om ægte historisk hill climb på Restaurant Capri, Dronningensgade 2B, 5000 Odense C mandag d. 28/1 kl 18.30.

Det ligger allerede nu fast, at Kongelig Dansk Automobilklub, Sport Fyn, arrangerer mindst eet hill climb på Fyn i år for historiske biler op til 1976. Hvis det bliver til den succes vi forventer er der mulighed for at arrangere yderligere et. På mødet vil KDAK Sport Fyn præsentere ruten, dato osv. så mød talstærkt op.

Capri er vært ved kaffe/the og kage – der vil være mulighed for at købe pizza/pasta til 70 kr. fra kl 18.00

I februar kan i allerede nu sætte kryds i kalenderen d. 11/2 kl. 18.30 (spisning fra 18.00 pizza/pasta til 70 kr.) – der vil Nils Brøchner med hustru og Henrik Strandgaard fra årets højdepunkt Classic Race Aarhus komme og fortælle om dette års store arrangement.

Igen vil Restaurant Capri være vært ved kaffe/the kage.

Med Højoktan hilsen

Francesco Aversa

Italienske oplevelser

Rejsetips Posted on 7. januar 2013 11:29

Hej

I forbindelse med Italienske oplevelser, har jeg fået et par link tilsendt fra formanden for Lolland Falster veteranklub. Han skriver til mig at turen var solgt på 13 timer til klubbens medlemmer, der var dog en plads begræsning på 54 personer, grundet den bus der skulle bruges til div. udflugter i Italien.

http://motorklubber.dk/Italiensturen2012.m4v

http://www.lolland-falsters-veteranklub.dk/index.php?t=medlemmer&s=picasa&currentpage=1

Mange Fiat-hilsner

Niels

Interiør skabelon

Teknik Posted on 1. januar 2013 14:04

Jeg er på udkig efter nogle skabeloner til interiøret i en Fiat 500 F. Står overfor at skulle udskifte både betræk og sidebeklædning. Hvis nogle skulle ligge inde med skabeloner til dette eller vide hvor disse findes, hører jeg meget gerne fra jer.

På forhånd tak.

23. november 2012

Motorhistorisk Samråd Posted on 27. november 2012 14:44

Høringssvar angående ændring af registreringsafgiftsloven

Høringssvar angående “Forslag til lov om ændring af lov om registrering af køretøjer og registreringsafgiftsloven – L 83”

Til Skatteministeriet

Modtag venligst dette høringssvar fra Motorhistorisk Samråd vedrørende lovforslag L 83, hvori det grundlæggende skal udtales, at veteranbilbevægelsen ikke bliver berørt af en stigning af minimumsbeløbet for afgiftsrefusion ved eksport af personbiler, varebiler og motorcykler, som foreslået i forslagets § 2.

Rettelse til referat af årsmødet 2011

Knud Degnbol har anmodet om at hans udtalelser på årsmødet i november 2011 refereres som følger:

Først i referatet: “Knud Degnbol gjorde opmærksom på at de nye og de gamle klubber på listen var blandet mellem hinanden, og at der manglede en separat optælling af stemmer for de to grupper, så man kunne se hvor mange stemmer der ville være henholdsvis før og efter optagelse af nye klubber. Ellers har man ingen mulighed for at se, hvor mange stemmer der kræves til en optagelse eller til andre vedtagelser i løbet af dagen.”.

Nye regler for gulpladebiler

Den 1. januar træder nye regler i kraft vedrørende biler registreret på gule plader. Disse køretøjer skal være forsynet med firmanavn eller logo, og et tydeligt CVR nummer. Dette tiltag er sat i værk som en del af “bekæmpelsen af omfattende organiseret sort arbejde”, som det hedder på Skat’s hjemmeside.

Vi har fået et meget relevant spørgsmål om hvor vidt, veterankøretøjer også er omfattet af disse nye regler.

Læs mere på http://motorhistorisk.dk

19. november 2012

Motorhistorisk Samråd Posted on 20. november 2012 18:40

Sekretariatsleder med entusiasme, ildhu og nyt kontor

Motorhistorisk Samråd har pr. 19. november ansat Johnny Berg Rasmussen i stillingen som sekretariatsleder.

Det er bestyrelsens målsætning med ansættelsen at styrke organisationens indsatser i forhold til de problematikker, der ofte lægger hindringer i vejen for en aktiv veterankøretøjsbevægelse. Det er endvidere en målsætning at udvide informationsniveauet og klubbernes deltagelse i samrådets arbejde.

Læs mere på http://motorhistorisk.dk

Min Abarth SS (fortsat)

Medlemmernes køretøjer Posted on 20. november 2012 18:24

Min Abarth 500 SS

Medlemmernes køretøjer Posted on 18. november 2012 17:20

« ForrigeNæste »