Blog Image

Fiat 500 Klub Danmark

Projekt.

Rodekassen Posted on 17. juni 2016 09:27

Hej.

Vi er blevet de, lykkelige ejer af en Fiat 600 D. fra 1968.
(Konen har altid ønsket sig en. Så da jeg kom til at byde på en aktion. Ja så
endte det jo med at vi havde købt den.) Det er et projekt. Da den er lidt
rusten og der mangler også en del stumper.

Jeg har søgt oplysninger på den da den helst skal stå så original
som mulig. Kan dog ikke helt finde ud af hvad det er for en model. Har kun en
midlertidig registreringsattest. Fiat 600 D Stelnummer 2379.371
Godkendelsesnummer S 348. Registreringsdato 5.11.68.

Motoren er defekt. Mangler topstykke og et stempel. Der står
SEAT 100 på den så den er nok ikke original.

Jeg håber der er nogle, blandt alle i Fiat medlemmer, der
vil komme med gode råd og fif til hvordan man griber sådan en restaurering an.
Køb af reservedele. Motor. Skærme. MM. Eventuel adresser på Fiat forhandler i
nord Italien da vi er på ferie der.

Med venlig hilsen. Og på forhånd tak.

Stig Kjærgård.

Medlem. Nr. 857.



katalysator

Teknik Posted on 2. juni 2016 00:10

Jeg ville hører om der er nogen der har erfaringer med en gerstl katalysator/G-kat til fiat 500/126



Nyhedsbrev 30. maj 2016

Motorhistorisk Samråd Posted on 30. maj 2016 18:36

Så er der nyt fra bestyrelsen i Motorhistorisk Samråd, du finder nyhedsbrevet her.

500 hilsener,
Johnny b – webmaster



Tomgang

Teknik Posted on 26. maj 2016 18:26

Hej,
Er der nogen som har nogle gode tips til at afhjælpe mit problem med tomgangen på min Fiat500f. Bilen har en 126 motor med elektronisk tænding og en Weber 28mm kaburator.
Når motoren er kold er alt perfekt, men efter nogle kilometer med varm motor, kan den ikke gå i tomgang. Det skal siges,at motren går rigtig godt ved normal kørsel uanset om den er kold eller varm.
Mange hilsner
Ole Bruun Hørup
Medlemsnummer 340



olie

Teknik Posted on 20. maj 2016 09:13

Hej Jeg har en Fiat 500 L fra 1972 – er der nogen der kan hjælpe mig med hvilken motor olie der er bedst anvendelig ….
Tak på forhånd
Med venlig hilsen
Rune Danielsen



Alulister, vinduer

Teknik Posted on 6. maj 2016 16:28

Hej alle I velbevandrede Fiat500 folk!

Min svigermor har endelig fået monteret korrekt karburator på maskinen, så nu skulle den del af det spille. Den gamle var revnet i huset.

MEN: Vi har købt nye alulister til rundt om vinduerne ved dørene. Men hvordan pokker får vi dem på? Jeg kan se at åbnemekanismen til trekantvinduet sidder i vejen.

Kan I ikke hjælpe mig, så den bliver fin igen? På forhånd mange tak!

– Anders



Link

Rodekassen Posted on 7. april 2016 09:57

Hej

Hermed et spændende link om klassiske biler, der er bla. en artikkel om den lige afholdte bilmesse i Fredericia d. 2.-3. april 2016

http://www.viaretro.com/

Mange Fiat-hilsner

Niels



ECCF 2016

Nyt fra webmaster Posted on 1. april 2016 21:35

Kære Fiat venner

Jeg har tilføjet et fotoalbum med titlen Emirates Classic Car Festival 2016 til klubbens fotoalbum. ECCF er en årligt tilbagevendende begivenhed der afholdes på boulevarden foran Burj Khalifa (verdens højeste bygning), i Dubai, UAE. I år var der vel +200 klassiske køretøjer repræsenteret, med et spænd fra BMW Isetta i kategorien Micro Car’, til Rolls Royce i den lidt mere eksklusive ende. Det var lidt sparsomt med italienske klassikere i år, men lidt Ferrari og en enkelt Fiat 500L var der da at finde.

Min absolute favorit var en Porsche 356 Zagato Speedster, der løb med prisen Best Recreation Award. I tillæg til at være en utrolig smuk bil har den også en interessant historie bag sig. Zagato fremstillede nemlig blot et enkelt eksemplar af denne bil i 1958, men allerede året efter, led den en grum skæbne da den blev totalt skadede i et løb. Hvad der skete med resterne af den originale Porsche Zagato er uvist, men for et par år siden fik Zagato af en kendt amerikansk samler bestilling på at genskabe dette prægtige køretøj. Ved hjælp af moderne computer teknologi, historisk materiale og italiensk håndværk, lykkedes det at genskabe bilen så den i dag står så tæt på originalen som overhovedet muligt. Zagato blev så tilfredse med resultatet at de byggede endnu 8 af slagsen og dermed skal det forblive. Den i Dubai udstillede model er nummer ni og dermed den sidste i serien, med en omregnet handelspris på ca. 3.5 millioner danske kroner.

Beklager Iphone ‘kvaliteten’, men det var desværre det eneste kamera jeg havde ved hånden.

500-hilsner
Johnny b



« ForrigeNæste »