Problemet er følgende:
Bilen starter fint, og stå roligt i tomgang.
Ved kørsel, tøver den på gassen ved igangsætning.
Efter ca. 10 min kørsel, går bilen ud ved stop, med mindre gassen holdes.
Jeg har 3 skruer på karburatoren, tomgang en luftskrue samt en skrue med en modstandsfjeder ( som jeg ikke ved hvad bruges til?)
Jeg har justeret tomgang igen, kørt en lille tur, kører fint, men tøver på gassen, kan bedst beskrives som at den gerne vil men ikke rigtig kan?
Hvem har de vise sten?
500L Går ud..?
Teknik Posted on 25. maj 2015 18:55- Kommentarer(3) https://forum.fiat500klub.dk/?p=569
Skriv et svar
Du skal være logget ind for at skrive en kommentar.
Så kom dødsstødet til vores lille 500L, i krydset mellem Hellerupvej/Bernstorffsvej afgik vores årgang 68 ved døden.
Med et host og et lille ryk sluttede 47 års tro tjeneste…
På trods af gentagne forsøg på genoplivning, tørnede motoren kun meget trægt og nødigt og efter lugten at dømme, ser det ud som motoren er færdig.
Den lille hvide, havde igennem den sidste måned gjort opmærksom på sin manglende evne til at overleve og trods søgen og spørgen, kunne vi ikke komme problemet nærmere.
Den blev aldrig rigtig sig selv igen efter forårets klargøring?
Den blev hentet af et fejeblad og står nu og venter på sin skæbne hos den lokale skrothandler…
Hej igen
Hvis du stadig har problemet med at den tøver ved acc. så prøv et nr. større hoveddyse. mvh. Holger
Hej Dan
Da jeg havde din bil til reparation stillede jeg fortændingen på 10`, hvis du har en prøvelampe så kontrolerer lige tændingstidspunktet ikke har flyttet sig for hvis strømfordeleren ikke har været spændt nok kan den godt dreje sig i startøjeblikket når olien er kold og dermed tyk.
ved 10`fortænding skal topmærkerne stå ca. 10mm forskudt for hinanden. Hvis de står godt nok kan du prøve at løsne fordeleren medens motoren går i tomgang og dreje mod omløbsretningen og derved give den endnu højere tænding. Så længe den ikke tændingsbanker ved acceleration eller slår tilbage i startøjeblikket er den ikke for høj. Du må gerne melde tilbage når du har fået den til at køre ordentlig. Den tredie stilleskrue er en såkaldt luftomløbsskrue hvad den gør godt for er der vist aldrig nogen der har kunnet forklare, men antagelig noget med miljø at gøre.
Mvh. Holger