Tak for svar med min kobling. Har nu haft alt afmonteret igen da den rusker i 1 gear. ‘Svinghjul var pænt uden rust og varmepletter kobling helt ny alle lameller er lige lamelplade ikke revnet eller noget der er nyt udrykkerleje. Fik det hele samlet så kørte bilen fint men efter ca 3 km så begyndte den igen at ryste i 1 gear. jeg forstår ingenting kan det være trykfoden som ikke trykker lige når leje skal trykke ind på lameller der er intet i de andre gear det er lige før når kobling skal tage fat så rusker den. Jeg forstår ingenting kan det være gearkasse der er fejl gearkasse ophæng også skiftet…Kurt
kobling
Teknik Posted on 7. juli 2014 21:20- Kommentarer(5) https://forum.fiat500klub.dk/?p=496
Skriv et svar
Du skal være logget ind for at skrive en kommentar.
Der er vel ikke kommet olie eller fedtpletter på den nye belægning du kan prøve at brænde den lidt af dette gøres på følgende måde.du kører ud af vejen i 3.eller 4.gear kobler lidt ud samtidig med at du giver den mere gas bevæger koblingspedalen op og ned så du får den til at glide på denne måde kan brænde evt.pletter af
Mvh.Holger nr.615
hej nej svinghjul har ike været afmonteret men den rusker stadig. trods alt er nyt for gled den bare da den var slidt nu rusker den mærkeligt.
Har svinghjulet været afmonteret ? Hvis ja så er det før lykkedes for andre at fejl montere det til trods for at bolthullerne sidder forskudt så det ikke skulle kunne lade sig gøre. svinghjulet skal sidde bestemt, da det sidder i såkaldt ubalance.Pga at stemplerne jo følges ad ,og ikke det en oppe når det andet er nede
mvh. Holger 615
Der kan godt være fejl i trykfoden, Hvis du har skiftet gearkasseophængene, skal du centrer dem, således at de ikke vrider, men ligger ens i begge sider ligesom gearstangen skal stå lodret se. afsnit i rep.håndbogen andet sted her på hjemmesiden.
Ellers er der snart kun til bage at afdreje eller finde et brugt svinghjul og så samtidig få byttet trykfoden . Det må vel kunne lykkes på et tidspunkt
Glider noterne på højg.aksel/kobl.nav nemt og ubesværet samt er smurt lidt med noget fedt eller olie
Mvh. Holger 615
svinghjul kan vel ikke være skæv så skulle det vel være lige fra starten af vil jeg mene…