Modtaget fra medlem nr. 555

Bamsebilen

Ja, det er navnet i folkemunde på min lille søde Fiat 500 årgang 1963, så det er den efterhånden blevet dømt til at hedde.

I 1996 ville Sven Ulrik bygge sig en Fiat 600, og vi kørte til Falster for at se på et eksemplar, men jeg syntes bedre om et lille vrag af en gammel Fiat 500, som var på vej til skrot, så det endte med at det blev den vi kom hjem med.

Det tog Sven Ulrik 3-4 år at få den lavet, den gang var det ikke så nemt at få reservedele, som det er i dag, så mange ferieture gik til Tyskland for at få dele med hjem. I august 2000 kom der så plader på, og jeg fik den overrakt med rødt bånd og sløjfe på, så det var den stor dag.

Nu lidt om hvorfor bilen kom til at hedde bamsebilen: Da der ingen sæder, indtræk eller noget som helst var tilstede i bilen, så købte jeg nogle meter møbelstof med de sødeste bamser på og monterede selv sæder og Sven udskar plader til døre m.v., som jeg så beklædte med bamsestoffet, – resultatet blev super syntes jeg selv.

I 2010 har Sven Ulrik ændret taget til det lange soltag – det var dog lidt sent på sæsonen, så der er kun kørt et par korte ture efterfølgende, men det bliver dejligt til næste sommer at kunne køre ”rigtig” cabriolet.

Jytte nr. 555