Blog Image

Fiat 500 Klub Danmark

Fotos fra Fredericia messen

Nyt fra webmaster Posted on 8. april 2014 17:11

Kære Fiat venner

Så er der nye billeder i fotoalbummet fra Fredericia messe april 2014. En stor tak til medlem nr. 327 for de fine fotos!

Et stort velkommen til alle nye medlemmer der nyligt har meldt sig ind i klubben, en opdateret medlemsliste findes som altid på medlemssiden http://medlemmer.fiat500klub.dk/#home

Webmaster – Johnny B

6. april 2014

Motorhistorisk Samråd Posted on 8. april 2014 17:01

Læs det seneste nyhedsbrev fra Motorhistorisk Samråd her http://motorhistorisk.dk/index.php

Indsamling af oplysninger

Motorhistorisk Samråd Posted on 14. februar 2014 18:30

Til Motorhistorisk Samråds tilsluttede klubber

Modtag venligst vedhæftede opfordring til at hjælpe samrådet med at indsamle oplysninger omkring de professionelle i branchen, til brug i en snarligt kommende FIVA undersøgelse.

Udbred gerne denne opfordring til jeres medlemmer, og meld tilbage med en liste senest 1. marts.

Med venlig hilsen

Johnny B. Rasmussen

Sekretariatsleder

Motorhistorisk Samråd

www.motorhistorisk.dk

Mail: mhs@motorhistorisk.dk

Tlf. +45 23 47 41 63

Fiat Mekaniker i Århus

Teknik Posted on 11. februar 2014 15:29

Hej Fiatklub.

Findes der en fiat 500 kyndig mekaniker nær Århus der kan finindstille tænding og ventilafstand på en fiat 500 F?

Jeg har købt en elektronisk strømfordeler og har problemer med at finindstille den. Ligeledes tror jeg mine ventiler er til den løse side.

Operationen skulle ikke tage lang tid, hvis man har styr på tingene.

Håber nogen kan hjælpe.

Mvh Anders

Fiat 850 Spider – hjælp trænges!

Rodekassen Posted on 3. februar 2014 17:24

Fra Vagn Hansen har jeg modtaget følgende, er der en Fiat 850 ekspert der kan hjælpe ham lidt videre?

Jeg var ved at ville sælge min Fiat spider 850 1968.

Men så fandt jeg ud af ved søgning på nettet, at min specielle med skrå forlygter nok er en af de allermest sjældne i dag.

Mig bekendt hedder modeller med lodrette forlygter fiat 850 sport spider, men min lidt ældre fra 1968 blot hedder Fiat 850 Spider.

Er der flere af dem tilbage i Danmark, eller min snart den sidste.

Bilen er meget pæn udvendig. Dog er det forkromede malet sort efter råd fra Bdr. Ekljær, kbh som i sin tid malede bilen.

Kaleche fungerer og er tæt, men bagvindue er meget mat. man kan dog godt syne en spider uden kaleche slået op.

Jeg overvejer meget at restaurere bilen selv, men dertil ville det være enormt dejligt med hjælp fra personer, som kender bilen.

Nu er jeg 68, og kan måske køre bilen et par år endnu, Men derefter ville det være dejligt at finde en liebhaver til 1968 fiat 850 spider, den med de flade lygter. Produceret fra 1965 til 1968.

Med venlig hilsen

Vagn Hansen

tlf 4143301

100.000 besøgende

Nyt fra webmaster Posted on 31. januar 2014 18:35

Kære FIAT venner,

Så rundede klubbens hjemmeside (www.fiat500klub.dk) 100.000 besøgende !!
De helt præcist 100.028 besøgnende er målt fra den ‘nye’ hjemmeside gik i luften i juli 2010 og frem til dags dato.

I 2013 havde hjemmesiden totalt set 35.000 besøgende, hvilket er en fremgang på cirka 6.000 (20%) i forhold til året før. De mange besøgnende vendte tilsammen 68.267 sider.

90% springer en søgemaskine (som f.eks. google) over og går direkte ind på www.fiat500klub.dk. Nogle af de mest populære sider er fotoalbum, tekniksiden (med FIAT 500 undersiden som topscore) og linkssiden. Reparationshåndbogen og træfkalenderen er ligeledes stadig populærer.

I januar månded 2014 kom de fleste af vores besøgende ikke ganske overraskende fra Danmark (53%), derfter kom USA (18%), Tyskland, Rusland, Frankring og England. Vi har også besøgende så langt væk fra som Kanada, Kina og Thailand.

Afslutningsvis vil jeg naturligvis ikke undlade at komme med den sædvanlige opfordring om at kikke skabe, skuffer, loft, kælder og harddisken igennem for materiale til hjemmesiden og maile det til undertegnede.

Med ønsket om et snarligt forår hjemme i Danmark og mange gode timer sammen med jeres klassiske køretøjer i 2014!

johnny b – webmaster

VALG AF VÆRKSTED

Teknik Posted on 23. januar 2014 19:43

smiley
Hvis du holder af din bil ville jeg tænke mig om en ekstra gang inden jeg fandt et værksted ved hjælp af Autobutler.For det første så kender du ikke det værksted som byder ind på reparationen og dermed heller ikke kvaliteten af det udførte arbejde.
Hvem tror du der betaler provisionen til Autobutler samt evt. gratis lånebil.
Der er kun en og det er dig.Nej find hellere et godt værksted du kan have tillid til, det kan ligeså godt være et aut.værksted som et af de frie værksteder, det er bedst i længden.
Jeg har selv forespurgt om pris på udsk. af tandrem på min Fiat Bravo, der kom to tilbud med en forskel på ca. kr. 800 det tredie tilbud fik jeg selv fra et aut.værksted
som lå lige mit imellem, men oplyste så at det var 12 mdr. for tidligt.De havde trods alt fået samme data på bilen. (stof til eftertanke)

Mvh. Holger nr. 615

Nye links

Nyt fra webmaster Posted on 23. januar 2014 18:21

Kære alle,

Linksiden er opdateret med to nye links;

www.autobutler.dk – autobutler formidler kontakt mellem de hårdt plagede danske bilejer og danske kvalitetsværksteder. Du kan indtaste din bils data og det arbejde der skal udføres på bilen online og autobutler indhenter de 3 bedste tilbud til dig.

www.naestvedautomobilmuseum.dk – dette tip har jeg modtaget fra Sven Ulrik i Næstved, som skriver at det er et hyggeligt lille museum der udstiller biler, fly, motorcykler og landbrugsmaskiner, fra en svunden tid. Museet får desværre ingen støtte fra byens kommune, så de vil helt sikkert glæde sig over et besøg i åbningssæsonen og ikke mindst hvis man ankommer i en klassisk FIAT !!

mvh
johnny b – webmaster

« ForrigeNæste »