Jeg købte i November en 500 110F 1970 på en aktion i Holland.
Jeg hentede den og var meget tilfreds med købet og har imellemtiden
haft den lille stående hos en mekaniker som har gennemgået de generale ting
motor-styrtøj-bremser osv jeg fik den tilbage den anden dag og kørte bilen hjem og videre til Lillebælts Bilsyn – Middelfart, han foretog
1.gangsyn M1 samt Toldsyn M1 og han kunne ikke godkende bilen da den manglede
Vægtseddel og bilen ikke havde sikkerhedeseler foran
Jeg har følgende spørgsmål:
på den orginale hollandske indregistrensattest står der at Fiat’en vejer 511 Kg ( dette er ikke efter synsmanden nok) findes der andre vægtsedler
Bilen er ikke monteret med sikkerhedsseler og jeg kan ikke finde monteringhuller til sådan nogle – hvad gør jeg her.
Med hensyn til Toldsyn har jeg betalt 300,- hos Quickimport for at få bilen vuderet og jeg fik fra Quickimport forhåndsvodering på en 2000,- de har herefter overtage sagen hos Skat og vil komme tilbage når de modtager svar fra Skat.
men hvad med vægtseddel og sikkerhedsseler?
Finn Smestad medlem nr 870
Hej. Du får lige en kommentar fra Tyskland på vej hjem fra Italien
Jeg har en 500 fra 1970 import fra Holland og der var reg attest nok som vejeseddel. Den havde heller ikke seler så købte rulleseler og der var huller i bilen
Jeg betalt INGEN afgift så det skal du ikke acceptere du kan kontakte mig når vi er hjemme igen så skal jeg hjælpe dig
Steen E
Hej Finn, nu kender jeg desværre ikke de nyeste regler og procedure på området, men jeg deler gerne min erfaring fra da jeg importede min egen 500L fra Tyskland til Danmark for ca 15 år siden. Mht vejeseddel kørte jeg til en godkendt vejer, min den nærmeste var dengang på Køge havn. Du kan læse lidt mere om det her https://www.applusbilsyn.dk/bilsyn/godkendte-vejere-og-malere/godkendte-vejere-og-maalere. Mht sikkerhedsseler virker det korrekt at din bil fra 1970 skal have seler foran. Min har første indreg. feb 1969, så der var ingen selepligt. Har dog valgt efterfølgende at montere 3 punktsseler foran. På min er der to monteringspunktet på stolpen bag fordørene og et i “kardantunellen” ved hvert forsæde. Du skal muligvis løfte/skære i tæppet/måtten for at se dem? Det er blot nogle huller hvor der er skåret gevind, muligvis dækket af en plastik/gummiprop? Seler kan du helt sikkert finde online hos en af de reservedelsforhandlere der er nævnt på klubbens linkside. Held og lykke! Hilsen Johnny – medlem nr. 58