Hej allesammen
Jeg er ny her og har været på min første tur i min bil.
Det gik godt de første 3-4 km. men så blev den varm og begyndte at hoste og kort tid senere kørte den kun på en cylinder tror jeg. Jeg nåede lige til et værksted der foreslog kaburator sprit som vi prøvede. Den kørte igen men på vej hjem derfra igen ca 5 km. kørsel begyndte det igen.
Er der nogen der forslag til hvad jeg skal gøre for ellers kommer jeg jo ikke uden for uldum i den…… HJÆÆÆÆÆLP..
Mange Fiat hilsner Per
PS. bil og motor har kun kørt 78000 km fra ny, så den er ikke slidt. 🙂
Hej SørenDet er faktisk sådan at da jeg fik stillet ventilerne korrekt, virkede den igen som den skulle. Jeg valgte bagefter også at skifte alt gl. lige fra rem til tændrør og tændrørskabler og den lille dims ved siden af strømfordeleren, renset strømfordeler, så jeg manglede egentlig kun at rense karburator, men det blev ikke nu. Det hele virker som det skal nu og den spinder. jeg håber du finder en løsning på problemet…..Mange hilsnerPer
Hej Per. Fandt du ud af problemet. Min Fiat gør faktisk det samme som din, så er meget interesseret i om du har de vise sten. Mente ellers at have løst det, men driller stadig lidt.
Mvh. Søren
Hej allesammen Tusind tak for jeres hjælp, det er sådan en klub der er værd at være i.Nu har jeg chancen for at køre til biludstillingen i fredericia på lørdag. Glæder mig helt vildt. Vi ses dernede…..MVH Per
Hej Per. Har haft samme problem med min 500. Med hjælp fra flinke medlemmer herinde fra lykkes det. Det var ventilere der var lidt for stramme. Held og lykke.
Mvh. Søren
hej per. har selv kæmpet med samme problem. den ene ventil stod for stramt, efter den blev stillet køre min 500 l som en drøm. det er næsten håbsløst når den ikke vil køre. der er altid mange der har gode råd. og det er jo det gode ved klubbens hjemmeside smil mvh jan
Hej Per,
Check ventilerne, men det kan også være et defekt tændrør. Jeg har en gang været ude for nøjagtig det samme med en helt ny plæneklipper. Den kørte fint et par minutter, hvorefter den hostede og gik ud. Et nyt tændrør løste problemet.
Mvh,
Jens.
Hej Per
Jeg tror du skal justere dine ventiler de står sikkert for stramt, for så vil en 500 ikke starte m.varm motor.Hvis jeg husker ret skal afstanden målt med kold motor være 0,20 mm ,men hvis du finder “Reparationshåndbogen” andet sted her på hjemmesiden der er det beskrevet hvordan du stiller ventiler.
Mvh. Holger
Hej Holger Tusind tak for din hjælp.Jeg rensede tændspolen her til morgen, så godt jeg kunne, og der var meget skidt der. Min Fiat 500D 64 startede bagefter som en drøm og kørte godt…… så længe det varede…. for da jeg holdt ude på landet og skulle starte med varm motor ville den bare ingenting. Jeg ventede ca 1 time og prøvede igen og den startede igen som en mis. Jeg ved ikke ret meget om teknikken i motoren, desværre. Er der nogen der har en anden strømfordeler til sådan en bil, hører jeg gerne fra jer. Det SKAL bare virke så jeg ikke står midt ude på landet og ikke kan komme til træf til sommer, ikk. :-)Mvh Per
Hej Per
Jeg går ud fra det er en Fiat 500 du kører i,-mulighederne er mange, det kan være platinerne der hænger i hammeren når den bliver varm, det kan også være tændspolen der står af når den bliiver varm, det kan også være ventilerne der står for stramt,hvis rotoren i strømfordeleren er en radiostøjdæmpet type så skift den til en almindelig,da modstanden måske bliver for stor når den bliver varm.Prøv nogle af de steder her,hvis det ikke hjælper er du velkommen til at kontakte mig igen
Mvh. Holger nr, 615