Hej
Vedr. Fiat 500F årgang 2.md. 1971
Efter jeg har skiftet tændrør, platinder, tændspole, roter, roterdæksel og modstand kan jeg ikke få den til at køre korrekt.
Den starter fint op køre en lille tur ca. 3 km. så lige pludselig vil den ikke tage tage gassen nogle gange går det i stå og vil ikke starte igen
Det virker som at det bliver meget magnetisk i strømfordeleren efter den går i stå.
Bilen kørte fint inden jeg skiftede tændingsdelene.
er der nogen som har en ide om hvad der kan være galt ?
mvh
Jesper Trillingsgaard
2600 Glostrup
Hej Holger
Så lykkes det at for Fiaten til at køre perfekt. Jeg har skiftet det lille styk isoleringsplastik på strømfordeleren og for en sikkerhedskyld kondensatoren så spinder den igen, Tak for Hjælpen
Hej Holger, det var der brugte forkerte ord, det er kondensatoren som jeg mener, jeg vender tilbage når jeg får afprøve det med tændspolen ( vi har fundet den gl. tændspole) så jeg prøver at sætte den på igen.
mvh
Jesper
Hej JesperHvor sidder den modstand du har bestilt, jeg mener ikke der skal være en modstand i forb. med spolen Er det kondensatoren på siden af strømfordeleren ud kalder modstanden, hvis den er defekt bliver platinerne blå. Du må gerne ringe hvis det er nemmere 40511770Hilsen Holger
Hej Holger, inden vi skiftede div. tændingsdele fik jeg stillet ventilerne da den var svær at starte når den var varm, så det er ok og den kørte perfekt inden vi begyndte at skifte tændingsdelene. Jeg købte bilen sidste år hos Stelvio og i år skulle den synes, så har vil lavet stort service med rensning af slyngfilter m.v. da jeg ikke kendte service historikken på bilen, vi har også skiftet modstanden og platinderne har jeg skiftet 2 gange. I søndags kørte jeg en lille tur på ca. 3 km hvor den kørte fint så stod den stille i ca. 10 min og da jeg startede den igen ville den ikke tage gassen og gik dårligt. Nu har jeg bestilt en ny tændspole og modstand også så får jeg tjekke/justeret at tændingen står korrekt. Jeg vender tilbage når jeg har afprøvet det.
Tak for hjæpen 🙂
mvh Jesper
Hej JesperHvis den nye rotor er radiostøjdæmpet kan det også være den modstand der sidder der som er defekt. Sidst men ikke mindst hvem siger det er tændingssystemet der er årsagen Hvad med ventiljusteringen husk at den ikke må være under 0,20 uaset hvad du tænker så skal du kontrollere afstanden.. Fejlen kan også ligge i fiberbøsningen på hammeren ( den bevægelige del af platinsættet) den kan godt klemme i bøsningen når den bliver varm.Har du husket at kontrollere tændingstidspunket hvis du kan få den op på en 11-12 graders fortænding uden at den tændingsbanker bliver der mere liv i den Hvis du ikke har en tændingsskala skal du sætte mærket på dækslet ca 12mm før topVil gerne høre hvad årsagen var når du engang finder den.Hilsen Holger 615
Hej
Jeg står med lidt samme problem, købte bilen med magnelli tændspole, den målte 3ohm over lavspændingssiden ved kold og efter også ca 3 km gik den død. Der målte den kun 1,8 ohm. Har siden skiftet til biltemas højeffekt model. Det hjælper meget, den hoster dog stadig men nu kan den starte varm. Du skriver du har skiftet modstand ? Hvor sidder den ?
Mvh Niels Duff
Den har jeg desværre ikke, jeg har købt denne her https://webshop.fiat500126.com/de/fiat-600/elektrik-und-zuendung/zuendung/zuendspule-marke-valeo
mvh
Jesper
Hej JesperHvis du har den gamle tændspole så prøv at sætte den på igen, det er sjældent at en spole fejler noget.Hilsen Holger 615