Kære Fiat venner,
Efter et længere vinterhi er har jeg nu besluttet mig for, at min 500L fra 69
skulle en tur ud i det fri igen..
Desværre holdt det kun små 800m og så satte den pludselig ud og var ikke til at
starte. 1t ventetid kontrol af tændrør og den startede igen, men først i 6. forsøg. Igen kun et par minutter og den gik ud..
Jeg overvejer om det kunne være benzin tilførslen, men da jeg ikke er den store
mekaniker vil gerne høre om I har andre forslag?
På forhånd tak,
Rasmus (nr. 520)
Hej Rasmus
Du kan også måle benzinpumpetrykket når den er gået i stå, det skal være ca 0,2 bar
målt i tomgang eller v./starteromdrejninger.
mvh. Holger
Hej Rasmus
Her er et par muligheder mere
1, Hvis den har tabt platinafstanden (skal være o,40 mm),går den også i stå, husk at smøre fiberklodsen på hammeren med specialfedt kan købes hos mig, en lille pose koster kr.25.00 + porto der er nok til 10 sæt platiner.
2. Hvis rotoren er den radiostøjdæmpede type kan det også være den modstand der sidder i den der mister forbindelsen når den bliver varm,
3. Det kan også være tændspolen der står af når den bliver varm
4. Jeg tror ikke så meget på at det kan være takthjul og kæde for der sker ikke nogen ændring ved varm motor.
Men ventilafstanden er oftes der at fejlen ligger.De skal stå så løst at du kan høre dem
Jeg har lavet en vejledning vedrørende ventiljust. i reparationshåndbogen hvis du ikke ved hvordan man stiller ventiler.
Mvh. Holger nr. 615
Har haft samme problem. Min gik ud efter 15 min gang på gang. Jeg løsnede mine ventiler lidt. De gik for stramt når den blev varm. Ellers kan du vel tjekke/skifte benzinfilteret også.
Måske slidt kæde og tandhjul, det har jeg været ude for
Har haft samme problem – på min var det svømmeren i karburatoren, der var utæt, så den var fyldt med benzin og derfor ikke fungerede.
Vh
Jens Hagbard 20127101