hej mangler hjælp. har skiftet ny kobling på min fiat 500f. model. det er med ny tryknav skiver samt nyt leje. der er også skiftet gearkasse ophæng. når jeg så starter og sætter bilen i 1 gear rusker den meget rigtig meget. men hvis jeg starter i 2 gear intet problem, hvad poker kan det være.. medlem 740.
kobling..
Teknik Posted on 2. juli 2014 20:02- Kommentarer(5) https://forum.fiat500klub.dk/?p=494
Skriv et svar
Du skal være logget ind for at skrive en kommentar.
Hej holger det er lameltyben alle lameller er lige høje intet er revnet alt er nyt vedrørende svinghjul er der ikke varmepletter, har lige taget motor ud og tjekket alt alt er også pænt rent. Kan det være min gearkasse der er noget galt. Hilsen Kurt…
Grunden til at den kun rusker i 1. gear skyldes udvekslingsforholdet jo lavere gear jo mere rusker den.
Hvis det er lameltypen kan du se om alle lamellerne er lige høje hvis ikke kan det skyldes at lamelpladen er revnet måske p.g.a.større pres m. ny belægning.
Et godt råd er at skifte hele koblingen du kan evt.købe en renoveret det er noget billigere end en original.
Vedr. svinghjulet er det mest sandsynligt at der er varmepletter( det er pletter som er blå og hårde som stål.
Mvh. Holger nr. 615
det jeg kalder nav er den klump man skruer af med ale de små bolte tror det er 10mm du ved hele vejen rundt . kurt.
hej holger tak for svar. jeg har ikke skiftet trykfod kun navet og nye koblingsplader, bare mærkeligt den rusker det gjorde den ike før jeg satte ny kobling på. men hvorfor kun 1 gear starter jeg i 2 gear er der intet. kan mit svinghjul pludselig være blevet skævt. hilsen kurt
Dit problem ligger enten i koblingen eller svinghjulet
Det du kalder tryknav er det trykfoden eller kun navet du har skiftet.Hvis du har skiftet trykfoden , er det så til en af lameltypen eller er der tre fingre som kan justeres? Svinghjulet kan også være skævt og evt. fyldt med varmepletter. Det kan man få afdrejet så det kan bruges igen.
Mvh. Holger nr. 615