Bilen er en årgang 1968 og vi er dens 2. ejer siden den oprindelige køber tog den med sig til Tyskland hvor han lod den renovere i 2005 og vi købte den i 2013.
Småting skulle gøres og fiat500ricambi har været en solid og særdeles billig leverandør af det der skulle benyttes.
Bilen er netop i juni 2014 blevet afgiftsbehandlet kr. 3.250,00 + nummerplader
Vi har købt den til min hustru, så det er den tredie klassiske bil vi har i husholdningen og absolut den mest nuttede…
500L 1968
Medlemmernes køretøjer Posted on 29. juni 2014 19:39- Kommentarer(5) https://forum.fiat500klub.dk/?p=492
Skriv et svar
Du skal være logget ind for at skrive en kommentar.
har selv købt en fiat 500 i italien og skulle betale afgift og det var et stort o,oo kr…
Jeg ville klage. Jeg betalte 0,00 som sagt. Kun toldsyn og plader.
Kan godt sende en kopi af toldpapirerne hvis det har interesse.
Det KAN selvfølgelig være at reglerne er ændrede, at man havner på 0,- skyldes fradrag/tillæg for brændstofforbrug, som på så gammel en bil udregnes efter egenvægten. Hvilket stort set ingen mening giver, SLET ikke på en veteranbil der kun kører ganske få km årligt.
Efter sigende ja, men det skal nok tages med et gram salt…..
Jeg har været inde og sammenligne afgifter og den siger ca. 3.200,00..
Fin vogn. Dvs. at I er 2. ejer kun helt fra ny, eller…?
Det er lidt pudsigt med afgiften, jeg ‘betalte’ afgift af en F’er fra ’71 sidste år, den kostede kr. 0,- Det lyder lidt som om at der kunne være basis for en klage. Eller måske er reglerne blevet ændret siden?
Tak for præsentationen, må vi se et billede af den? Du kan maile det til mig på breinholt.herb@Hotmail.com så ligger jeg det på dit indlæg ,O)