Hej klub!

Jeg er ved at lægge sidste hånd på renoveringen af min Fiat/Seat 600 E fra 1973, men der er opstået et problem.

Drivakslen i venstre side sidder i spænd mellem hjulaksel og midterplal i gearkassen. I venstre side er der ca. 2 cm slup til hjulaksel når jeg skubber drivakslen helt i bund i gearkassen.

Det ser ikke ud til at bilen er bygget med drivaksler i forskellige længder.

Bilen er også blevet opmålt, da min første mistanke gik på at trianglens beslag sad forkert efter en gennemgribende karrosserigenopbygning – bilen er helt symmetrisk og beslag sidder korrekt i forhold til manualens karrosseri-måltegninger!

Har nogen oplevet lignende – har nogen en løsning? Kender nogen det korrekte spillerum – afstand mellem drivaksel og hjulaksel når drivaksen er i bund i gearkasse?


Mange hilsner Jakob Purup – 27 59 53 49 / jakob@purup.com