Hej Fiat 500-klub
Er ved at renovere en 500F fra ’71. Er blevet lidt forvirret ang. hvad der er det korrekte frontemblem til sådan en.
Jeg ville jo umiddelbart mene at alle F’ere har det ,gamle’ emblem med gitteret og de to vinger på?
Men denne bil havde stadig den originale front, og den var uden hul til hornet og med præget i pladen til det høje smalle Fiat-logo som på L’erne.
Så enten har man bare brugt samme front, og så monteret det gamle gitter herpå. Eller også har de nyere F’er rent faktisk haft samme emblem som L?
Nogen der kan svare (med sikkerhed…) på hvad der er korrekt?
Mvh. Mikkel
Hej Hessel,
Ok tak for indsatsen, så er verden alligevel ikke helt af lave. Er dog stadig i chok efter at jeg for nylig fandt ud af at en 500N sagtens kan have lister på siden som en D’er… 🙂
Nå, men: det lange F-emblem er faktisk allerede monteret, så vi lader det sidde.
Det lange emblem
Hej Mikkel,
Jeg har lige tjekket en gang til, for det skulle jo helst ikke være forkert.
Min kilde er “Fiat 500 la Guida” af Alessandro Sannia og efterfølgende har han udsendt et rettelsesblad som jeg lige tjekkede.
Her er det ændret til at alle F-modeller har “vinge-emblemet”
udført i plast på alle udgaver. Alså ingen L-emblem på F-modellen.
Så må man jo håbe at det er rigtigt. ´jeg har lige tjekket nogle af de andre bøger
jeg har og her kan man ikke se andet.
Hej Hessel,
Ok, tak for det. Du plejer jo at være ganske velinformeret så jeg tager din oplysning for gode varer… 🙂
Ellers må det vel også kunne verificeres ud fra de gamle reservedelskataloger etc.
Jeg mener faktisk at den gamle front ud over præget til L-emblemet også havde huller til vingerne på den gamle type emblem. Men nåede ikke at få studeret om de så ud til at være boret efterfølgende før fronten var smidt ud i et anfald af oprydningsiver…
Men som sagt så plejer Hessel jo at vide god besked, så det er sådan det bliver.
At jeg en dag skulle montere en F med et L-emblem, hvem havde nu troet det! Men man skal jo lære så længe man lever 🙂
Hej Mikkel,
Den er god nok, din F-model skal have det samme frontemblem som L-udgaven.
Det blev ændret i begyndelsen af 1969. Indtil da var det med det gamle “vinge-emblem” som du skriver
Mvh.
Hessel