Hej alle,
Min Fiat-F (jeg har lige købt den, og er helt ny i det her) starter og kører fint … Indtil den bliver varm, så mister den langsomt kraft og begynder at hakke i det indtil den til sidst går ud og skal stå til afkøling … Nogle ideer ??
Jeg har lige skiftet starter, tændrør, tændkabler, luftfilter, kondensator.
Hej Peter. Har selv haft samme problem med min Fiat 500. Problemet var tændspolen, der satte ud ved varm motor. Ved ikke om det er løsningen på din, men det er da er forsøg værd.Mvh. Søren Risager
Hej PeterJeg havde det samme problem på min Alfa 33 for mange år siden og det viste sig at være mit benzinfilter der blev fyldt med rust og andet skidt fra tanken. Man kunne nå at køre lidt hvorefter filteret blev fyldt, så skulle man bare holde lidt så skidtet kunne falde ned igen osv.Hvis du ikke har tjekket det, så kan det være at de andres forklaring er bedre ;-)MVH Nino
Hej PeterV-power med bly eller ej er egentlig ligemeget. da alle Fiat-motorer har aluminiumstopstykke og derved har ventilstyr og ventiler af stål som ikke kræver bly som smøremidel. Hvis jeg husker ret så er V-power bare en mere rensende benzin end normalt , hvilket flere Opel ejere fik at føle for nogle år siden. Den brændte ventilerne af.Som suplement til mit tidligere svar har du ikke skiftet platiner sammen med kondensatoren, det skiftes som regel sammen, husk at smøre fiberklodsen med specialfedt.så den ikke slides.Mvh. Holger
V-power uden bly tilsætning ?
… Kan det være problemer med overophedning ??
Har først oplevet det efter at have skiftet dele 🙁
Hej PeterDet kan også være at ventilerne står for stramt, så går den også dårligt jo varmere motoren bliver.se evt. beskrivelsen vedr. ventiljust i “reparationshåndbogen ” her på hjemmesiden http://www.fiat500klub.dk/Teknik.html Mvh.Holger nr. 615
Hej.Jeg har selv oplevet de problemer du nævnte. En rigtig god ven fra klubben fortalte mig at jeg kun skal køre på Shell super V-power. Efter at have skiftet har jeg ikke haft de problemer som du nævner. Prøv det.Evt ring 22897442M.v.h.Steen Brevadt