Jeg har lige købt nye dæk og slanger til min 500, men er rendt ind i et større problem.
Der er mange firmaer der kan skifte dæk og slanger, men jeg har endnu ikke fundet et der kan afbalancere en 12″ fælg fra 1971 (med beslaget for hjulkapsel)
Er der en der kender et firma, helst i nærheden af Køge, der med sikkerhed kan klare det?
– Thomas B
Tak for input begge to. Jeg spurgte utroligt mange firmaer på Køge egnen, men ingen kunne klare opgaven. Så nu er de monteret men ikke afbalanceret. Og nej der er selvfølgelig ingen forskel. Det betyder så åbenbart ikke så meget med så langsom en bil.Bilen kom til Danmark i 2006 og mærkeligt nok mente en italiener at det var vigtigt at de var afbalanceret for der sad klodser på fælgene. Så et eller andet sted i italien kan de den ædle kunst at afbalancere fiat 500 fælge
– Thomas B
Hej Thomas,
SuperDæk i Odense C har en flance, som passer på en Fiat 500 fælg.
Ellers plejer det ikke at være nødvendigt at afbalancere Fiat 500 hjulene. Hjulene er jo små, og vi kører ikke så stærkt.
Mvh,
Jens.
Hej Thomas
Du skal finde et autoværksted af ældre dato , som kunne tænkes at have et f.eks. HOFFMANN med faste flanger m.huller til alle forskellige boltafstande,så vender man flangen med bagsiden udad og mont. hjul incl.flange baglæns på apparatet . Det lyder meget besværligt, men det er det ikke, det ved mekanikeren som har apparatet alt om.
En helt anden mulighed . Du kunne spørge Max Due Fiat i Køge om de skulle have et gammelt apparat stående fyld m. støv i et hjørne. Det er jo en gammel velrenomeret Fiatforhandler så det kunne jo tænkes !!
Nvh. Holger nr. 615