Blog Image

Fiat 500 Klub Danmark

Små film

Fiat 500 Versione 2007 Posted on 1. april 2011 23:57

smiley

Til alle som vil se små film m.m. om den nye Fiat 500 kan det anbefales at prøve denne adresse. Lad f.eks. Google oversætte til dansk så er det nemmere at forstå.

www.fiat500.com



Syn af bil pga. 40 år

Teknik Posted on 1. april 2011 20:44

Hejsa min bil er lige blevet 40 år og derfor blevet kaldt til syn – syntes det er en mærkelig regl, når bilen stadig har 5 år til syn.

Jeg ved at bilen har problemer med at holde strøm og skal derfor have en mekaniker til, at kigge på ledningsnettet/generatoren, da jeg sidst fik en bemærkning på noget overgang ved bremselyset.

Generelt har jeg problemer med at køre med lys og blinke på samme tid eller dytte for den sag skyld. Desunden bliver jeg nød til at lade batteriet ret ofte, så noget er galt. Mit spørgsmål er derfor om nogen har et godt råd til, hvor hvem man bør få til at lave bilen, når man ikke selv kan. Har en normal mekaniner viden nok om denne gamle bil og vil det være muligt at skaffe nye dele for en normal mekaniker?

Jeg bor i Hobro og vil selvfølgelig helst have en her omkring til det.

Bilen er hentet i Holland og indregisreret som Fiat 500 Nouva, men tror det er en Fiat 500F, da den er fra 1971. Muligvis er den sammensat af dele fra 500L modellen og 500F, men jeg elsker den som den er, selvom den vist ikke er helt orginal 🙂

Hilsen Lars (589). Har desuden lige fået en Fiat 500 årgang 2010.



Nyhedsbrev 31. Marts 2011

Motorhistorisk Samråd Posted on 1. april 2011 16:23

Sådan søger du om historisk korrekte nummerplader

Fra 1. april 2011 er der kommet nye regler for, hvordan du søger om at få historiske nummerplader til bil eller motorcykel fra før 1. april 1976 (hidtil var grænsen ellers 1. april 1958).

Flere sorte nummerplader

Efter den 1. april 2011 forventes antallet af sorte nummerplader i trafikken at blive fordoblet. Det er biler og motorcykler fra før 1. april 1976, som nu også får mulighed for at køre med historiske nummerplader. Hidtil har skæringsdatoen ellers været 1. april 1958.

Se mere på http://www.motorhistorisk.dk/index.php?option=com_content&view=category&layout=blog&id=1&Itemid=50