Blog Image

Fiat 500 Klub Danmark

Fiat 500 Gamine

Medlemmernes køretøjer Posted on 15. januar 2011 20:56

Hej Johnny,

Det er en fin 500 du har spottet i Dubai – jeg har selv en åben 500, men den er nærmest praktisk i sammenligning med den du har set. Min har døre, men dog ikke sidevinduer og bagrude…

Den er bygget af karosserifirmaet Vignale i 1968, og som billedet antyder – bedst om sommeren..



Åben Fiat 500

Fiat jorden rundt Posted on 15. januar 2011 09:40

Tænkte det kunne være interessant at se nogle ’feriebilleder’ med nogle Fiats på!

Så hermed en opfordring til at publicere interessante, spændende, anderledes, speciel modeller, eller bare en helt almindelig gammel Fiat, fotograferet et uventet sted på en rejse.

Jeg tillader mig at begynde med en åben Fiat 500 model set i Dubai. Faktisk har ejeren, der er italiener og pizzeria ejer, hele to af disse modeller. Han har fortalt mig at det er en speciel model, der kun er lavet i 3 eksemplarer (måske af den lokale karrosserismed derhjemme?).

Jeg tror det er de eneste Fiat 500’ere af den gamle model der er indregistreret her i Dubai. Den nye model ’Versione 2007’ er man begyndt at se nogle af i gadebilledet, men den venter vidst stadig på det helt store salgs fremstød?

Johnny B